Home > Reservering > Updates

WiverSoft Reservering: update info

Een update naar de laatste versie kan via de download pagina.
(Enkel voor bestaande klanten. Ingeven van licentienummer en registratiecode is vereist).

Historiek updates:

Versie 2.1.6 (30/05/2018)
Enkele aanpassingen m.b.t. het mailen van een reservering:
  • De instellingen waar ingegeven kan worden op welke manier de e-mails aangemaakt/verstuurd dienen te worden, zijn verplaatst van de algemene naar de lokale instellingen. Bij gebruik van het programma op meerdere PCís in een netwerk kunnen deze instellingen dus voortaan verschillend zijn per PC.
  • Er zijn enkele instellingen toegevoegd om te kunnen mailen zonder lokaal geÔnstalleerd e-mailprogramma.
In de lijst reserveringen is de naam van de klant vervangen door naam + voornaam.

Probleem opgelost: Op sommige systemen met een spatie in de Windows gebruikersnaam, kon bij het openen van het window "reservering" de foutmelding "Command contains unrecognized phrase/keyword" ontstaan (na een update van Windows 10).

Versie 2.1.5 (27/06/2017)
Het programma is uitgebreid met een nieuw rapport: Lijst voor statistiek "Toerisme en hotelwezen" (met CSV-export om maandelijks door te sturen naar "Statistics Belgium").
Om die lijst te kunnen aanmaken zijn ook een reeks andere zaken aangepast:
  • De klantenfiche is uitgebreid met het veld "Landcode".
    Bij het installeren van de update wordt voor bestaande klanten de landcode automatisch geconverteerd voor de landen BelgiŽ, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Luxemburg (indien het land ingevuld is in de klantenfiche).
  • Aan de database is een tabel met alle landen toegevoegd.
  • Het window reservering is uitgebreid met het veld "aantal personen".
  • De landcode is ook toegevoegd bij de exporteerbare velden in de lijst klanten en lijst reserveringen.
In de lokale instellingen zijn enkele zaken toegevoegd:
  • De map waar de PDF-bestanden bewaard worden kan ingesteld worden.
  • De naam van de klant kan toegevoegd worden aan de naam van de PDF.
  • Bij het nemen van een backup is er de mogelijkheid om automatisch een map aan te maken voor elke individuele backup.
Bij de aanmaak van een nieuwe reservering worden de velden "laatst gewijzigd" (medewerker / datum + uur) voortaan ook ingevuld. Bij het installeren van de update worden deze ook ingevuld indien deze blanco zijn.

Versie 2.1.4 (02/01/2017)
Het installatiebestand is aangepast voor levering van het programma via download. Met hetzelfde bestand kan voortaan zowel een update als een nieuwe installatie uitgevoerd worden.
Verder geen aanpassingen aan het programma zelf.

Versie 2.1.3 (13/08/2016)
Lijst reserveringen: Bij het exporteren zijn enkele velden uit het klantenbestand toegevoegd.
Bij het opzoeken van een reservering wordt voortaan de begin- en einddatum weergegeven (i.p.v. de datum waarop de reservering aangemaakt was).
Bij het toevoegen van een plaats aan een reservering is de zoeklijst voortaan standaard gesorteerd op de naam van de plaats (was voorheen op "volgorde op planning").
Enkele probleempjes opgelost:
  • Window reservering: het veld factuurnr gaf "********" indien bij de installatie gekozen was voor nummering met jaartal + 5 cijfers.
  • Sommige lijsten werden geprint naar de printer die in Windows als standaard ingesteld stond, i.p.v. naar de printer die gekozen was in de lokale instellingen.
  • Lijst prijzen: bij dubbelklik op de "i" knop ontstond een error.
  • Lijst reserveringen: Sortering op naam werkte niet zoals verwacht bij gebruik van hoofd- en kleine letters in de naam.
  • Lijst reserveringen: Indien bij de selectiecriteria "neen" gekozen werd bij het eerste keuzerondje, ontstond een error.
  • Printen reservering: Indien aan de reservering geen klant gekoppeld was, werden de gereserveerde plaatsen niet weergegeven op de geprinte reservering.
Versie 2.1.2 (04/04/2016)
Het al dan niet printen van het logo en de eigen bedrijfsgegevens op reservering en factuur kan voortaan afzonderlijk ingesteld worden voor het printen en het omzetten naar PDF (bij gebruik van voorgedrukt papier kan op de PDF dan toch een logo gezet worden).
Kan ingesteld worden in de algemene instellingen.
Aanpassing van de standaard layout van factuur en reservering: De eigen bedrijfsgegevens worden zwart geprint i.p.v. grijs.
Enkele aanpassingen om nieuwe gebruikers gemakkelijker op weg te helpen:
  • Het programma is uitgebreid met "tips". Het weergeven ervan kan ingesteld worden in de lokale instellingen.
  • De demo is meer gericht op gebruik van het programma op een camping.
  • Bij een nieuwe installatie is de benaming "Items" aangepast naar "Plaatsen".
  • Bij installatie van de demo wordt een plattegrond van een camping gebruikt.
Versie 2.1.1 (18/03/2015)
Het programma is voortaan ondertekend met een digitaal certificaat. Dit geeft bij het installeren de garantie dat het van WiverSoft komt, niet meer van een "onbekende uitgever".
Update van de interne PDF-omzetter. Hiermee wordt het niet correct weergeven van logo's met een transparante achtergrond op een PDF opgelost.
Kleine aanpassing aan de standaard layouts: Indien van een reservering/factuur een PDF gemaakt werd zonder deze eerst te printen, werden op de PDF onderaan de eindtotalen niet weergegeven.

Versie 2.1.0 (07/04/2014)
Bij het ingeven van een nieuwe klant is voortaan een uitgebreide controle mogelijk op de invoer van "dubbels". Deze controle is in- en uitschakelbaar in de algemene instellingen.
Lijst facturen met BTW-details is uitgebreid:
  • In de lijst kunnen ook reserveringen zonder factuurnummer opgenomen worden.
  • Selectie is mogelijk op factuurdatum, begindatum reservering of einddatum reservering.
  • De lijst kan op verschillende velden gesorteerd worden.
  • De naam is gewijzigd in "Lijst facturen / reserveringen met BTW-details".
Aanpassingen aan backup/restore:
  • Bij gebruik van het programma in een netwerk kon een backup die genomen werd op een werkstation in sommige situaties met restore niet terug gezet worden op de server.
  • bmp-, jpg- en gif-bestanden (bv. gebruikt als logo of als grondplan) worden voortaan ook opgenomen in de backup en terug gezet met restore.
Versie 2.0.9 (28/06/13 )
Het aanpassen van layouts is volledig herwerkt. Het kan voortaan via een menu-item in het programma (Overige - Layouts aanpassen), i.p.v. via WsReserveringTools.exe. De help over het aanpassen van layouts is herschreven en uitgebreid.
In de reservering kan voortaan een detaillijn tussengevoegd worden (met de "+" knop links onderaan de details).
Enkele aanpassingen aan de standaard layouts van reservering en factuur.
Enkele probleempjes opgelost:
  • Lijst facturen met BTW-details: met de "i"-knop werd niet de juiste reservering weergegeven indien het window "reservering" nog niet open stond.
  • Indien in de algemene instellingen "Om betaling vragen bij bewaren reservering" aangevinkt stond, werd een ingegeven betaling bij het bewaren van de reservering in de "Lijst betalingen" weergegeven bij klantnummer 0.
  • Als bij het wijzigen van een reservering ergens met de muis geklikt werd in de details, werd in sommige omstandigheden de prijscode opnieuw ingelezen.
Nog enkele interne aanpassingen.
Versie 2.0.8 (13-09-2012)
In de reservering kan via het printmenu voortaan een PDF-document aangemaakt worden van de reservering en de factuur (zonder gebruik te maken van een externe PDF-printerdriver).
Indien bij de installatie van het programma gekozen wordt voor gebruik in Nederland, wordt het BTW-tarief op 21% gezet i.p.v. 19 (indien de installatie gebeurt na 01/10/2012)..
Kleine bugfix in lijst facturen met BTW-details: Bij het drukken op de "i-knop" werd soms een lege reservering weergegeven.
Versie 2.0.7 (24-08-2011)
Nieuwe lijst: "Bezettingsgraad".
De breedte van de kolommen van het window "Opzoeken klant" aangepast (de kolom "Gemeente" was veel te smal).
Versie 2.0.6 (05-12-1010)
Nieuwe lijst: "Lijst facturen met BTW-details".
Enkele aanpassingen aan de help.
Kleine bugfix in lijst klanten: Indien een op maat aangepaste klantenfiche gebruikt werd, werd deze niet weergegeven met de "i-knop" vooraan in de lijst.
Versie 2.0.5 (17-01-2010)
Bugfix:
  • Indien een reservering nog niet gekoppeld was aan een klant, kon met de "i-knop" toch de klantenfiche opgevraagd en gewijzigd worden. Het betrof dan de fiche van klantnr 0, die blanco gegevens dient te bevatten (maar waar dan toch gegevens ingevuld konden worden).
  • In deze update worden de ingevulde gegevens van klantnr 0 terug weggehaald, en is het niet meer mogelijk om via de reservering de klantenfiche van klantnr 0 op te vragen.
  • Een probleem met installatie in een netwerk opgelost.
Versie 2.0.4 (10-06-2009)
Plattegrond vrije items kan voortaan ook geprint worden.
Bugfix: Het window "Seizoenkortingen" gaf in in sommige omstandigheden een foutmelding zodra het geopend werd.
Versie 2.0.3 (23-03-2009)
Op de overzichten (week, maand, 3 maand en jaar) kan een blauwe kader weergegeven worden rond de huidige datum. Op die manier is duidelijker waar "vandaag" is. Is per overzicht in- of uitschakelbaar in de lokale instellingen.
Lijst prijscodes in reserveringen: Aanpassing van de breedte van aantal, termijn en eenheidsprijs (zoals in de reservering reeds gebeurd was bij update 2.0.2).
Bugfix: Bij het opvragen van een maandoverzicht via het jaaroverzicht (met de knoppen bovenaan), werden op het maandoverzicht de weekdagen niet correct weergegeven (verkeerde weekdag bij bepaalde datum).
Versie 2.0.2 (26/02/2009)
Aanpassing van de breedte van de invulvelden in de details van de reservering:
  • Aantal en termijn: van 999,99 naar 99999,99
  • Eenheidsprijs: van 2 naar 3 decimalen
Dezelfde aanpassing op de standaard layouts voor het printen van reservering en factuur.
Taalinstellingen: 3 extra memo-velden toegevoegd.
Versie 2.0.1 (begin februari 2009 - beperkt verdeeld)
De afmetingen van de windows met lijsten en de plattegrond kunnen voortaan aangepast worden, zodat er - indien met een grote schermresolutie gewerkt wordt - meer gegevens op een scherm kunnen. De laatst ingestelde afmetingen en de positie wordt bewaard voor elk window, en opnieuw gebruikt de volgende keer dat het betreffende window geopend wordt.
Het programma is uitgebreid met een "lijst betalingen": Hiermee kan een overzicht opgevraagd worden van de ingegeven betalingen.
De aansturing van het "standaard mailprogramma" is aangepast. Indien voor deze instelling gekozen wordt, kunnen de bijlagen voortaan ook automatisch toegevoegd worden (wat bij mailen via Outlook en CDO reeds mogelijk was).
Window reservering:
  • Is wat breder gemaakt.
  • Het aantal dagen/seizoen wordt voortaan weergegeven (onbepaald/laag/midden/hoog).
Kleine bugfix: Het was niet mogelijk om een seizoenskorting van 0 % in te geven.
Versie 2.0.0 (12/11/2007)
Gecompileerd met Visual Foxpro 9 - SP2 (voor volledige compatibiliteit met Windows Vista).
Enkele interne wijzigingen aan kleurinstellingen.
Versie 1.2.4 ( 02/02/07 )
Bijlagen in mail: mogelijkheid om ook factuur toe te voegen + 3 vrij in te geven bijlagen.
Uitbreiding klantenfiche:
  • Veld "Gemeente" van 20 naar 40 karakters.
  • Veld "e-mail" van 40 naar 50 karakters.
  • 2e adresveld toegevoegd.
Uitbreiding printerinstellingen:
  • Afzonderlijke printer voor het printen van de overzichten.
  • Afzonderlijke printer voor het printen van ťťn sticker vanuit de klantenfiche.
Aanpassing i.v.m. Euro-teken in mails.
In de plattegrond wordt het "knoppen-window" bewaard, en terug op dezelfde lokatie gepositioneerd als het window terug geopend wordt.
Bugfix: Bij het sturen van een mail stond in de tekst 2x "van" , ipv "van ... tot".
Versie 1.2.3 (01/11/2006)
Lijsten kunnen voortaan gearceerd worden (even/oneven lijnen in een andere achtergrondkleur).
Bugfix: window "beheer plattegrond" gaf een foutmelding bij het bewaren indien er verwijderde items waren.
Versie 1.2.2 (28/09/2006)
Reserveringen, facturen en mails kunnen voortaan opgesteld worden in de taal van de klant.
Window reservering: de logica bij het wel/niet actief zijn van bepaalde knoppen aangepast.
Bugfix: bij verwijderen van een reservering werden de bijhorende betalingen niet verwijderd.
Versie 1.2.1 (18/06/06)
Bugfix window reservering:
  • Indien de bewerking "nieuw - bewaren - wijzigen - bewaren" uitgevoerd werd, ontstonden dubbele gegevens in de details van de reservering.
  • Na het gebruik van de "%-knop", gevolgd door "bewaren", werden de gewijzigde details van de reservering niet correct bewaard.
Versie 1.2.0 (28/02/2006)
Window klanten:
  • Knop toegevoegd waarmee klantgegevens naar clipboard gekopiŽerd kunnen worden.
  • Velden "klantcode" en "niet actief" toegevoegd.
Opzoeken klant:
  • Zoeken op klantcode mogelijk.
  • Filter op "wel of niet actief" mogelijk.
Lijst klanten: Velden "klantcode" en "niet actief" toegevoegd.
Window reservering: bijkomende controles bij bewaren: klant ingevuld, items geselecteerd, periode ingevuld.
Window items:
  • Items kunnen voortaan verwijderd worden.
  • Bugfix: "annuleren" was niet mogelijk indien geen naam ingevuld was.
Bugfix: In sommige gevallen werd de korting niet correct berekend.
Versie 1.1.9 (07/02/06)
Lijst reserveringen en lijst items: mogelijkheid om te sorteren toegevoegd.
Window reservering:
  • Betaling zijn voortaan wijzigbaar.
  • Mogelijkheid om 3 betalingen in te geven bij bewaren.
Bugfix:
  • Dagoverzicht: datum werd in titel niet correct weergegeven na klik op andere datum in kalender.
  • Maandoverzicht: Na klikken op maand bovenaan werden de weekdagen niet correct weergegeven (verkeerde weekdag bij bepaalde datum).
  • Berekening korting afgerond op 2 decimalen ipv 1.
Versie 1.1.6 (16/06/2005)
Algemene instellingen: GetPrinter() knoppen toegevoegd.
Bugfix reservering: Bij wijzigen van de geselecterde items werden sommige gegevens niet correct bewaard.
Versie 1.1.2 tot 1.1.5
Diverse kleine aanpassingen en bugfix.
Versie 1.1.1 (16/01/2005)
Eerste versie.


Copyright 2004 - 2018 WiverSoft ®
WiverSoft is een geregistreerd handelsmerk van Willy Verschueren
Blauwe Kei 3B - 2380 Ravels - België
info@wiversoft.be - BTW: BE-0863.034.932
Privacy verklaring